Dagens sak som gör mig glad

Vet inte om mina 3 läsare (jag älskar er, allihop) har noterat att jag inte postat så många “Dagens saker som gör mig glad” på sistone? Inte för att jag inte haft saker som gjort mig glad, utan för att jag (iallafall kortsiktigt) eliminerat en stor sak som gjorde mig ledsen. Och voilà, plötsligt släppte behovet att sitta och sliska med små gulliga parfymprover, upplyftande små böcker och vad det nu kan vara som jag postat. För jag behöver inte sitta och kryst-le längre och försöka intala mig att saker ändå inte är så hopplösa. För det är de inte. Vad jag försöker säga är att jag har sagt upp mig från mitt jobb och helt plötsligt har jag inte ont i magen längre, jag skrattar(!) och hoppas snart mentalt befinna mig någonstans där jag förstår plotten i en godtycklig vuxenbok. Heja mig!

Leave a Reply

