När tankarna hamnar i en loop, del 5, misstanke om ADD

Jag började ju alla dessa loop-poster med att prata om en kompis kompis som hade ADD och ju mer jag har skrivit om loopande tankar, ju mer har jag funderat på om jag kanske också har odiagnosticerad ADD.

När jag sköter om min kropp, äter och sover och lyckas varje dag jobba av alla dagens stressmoment är jag smart och fokuserad, orkar det mesta, både fysiskt och psykiskt och känner mig allmänt normal.

Däremot, som jag känt mig på sistone, att jag aldrig blir av med smolket som byggs upp under dagen, är trött och kvävd, så har jag också klockrena ADD-symptom. Jag har svårt att komma igång med saker, svårt att koncentrera mig, glömmer allt och har en guldfisks attention span (9 sekunder).

Är det så att jag har ADD men har lärt mig att parera problematiken, iallafall så länge energin att parera finns. Eller är det bara vanlig utmattning som visar sig på samma sätt? Jag har kommit fram till att jag vet inte.

Leave a Reply

